Bez kategorii

Episode #174: „Nowa Fantastyka 08/17” – czyli comiesięczna dawka dobra w krótkiej formie.

NF.08

Tytuł: „Nowa Fantastyka”.

Format: Miesięcznik.

Data premiery: 25.07.2017

Liczba stron: 84

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka.

 

Gdy tylko zobaczyłam okładkę nowego numeru „NF”, od razu stwierdziłam : „będzie ogień, bo Mroczna Wieża”. Jak zwykle nie zawiodłam się, bo redakcja stanęła na wysokości zadania i dała mi do poczytania kilka naprawdę świetnych tekstów i opowiadań. Zacznę może od tematu z okładki, który bliski jest memu sercu. Tekst Łukasza M. Wiśniewskiego o jednej z moich ulubionych serii, od których w ogóle zaczęła się moja przygoda z fantastyką jako taką, czyli o „Mrocznej Wieży” Stephena Kinga. To dzięki niej, ja odkryłam pasję do fantastyki i po dziś dzień jest to jedna z moich ulubionych serii ( zaraz po Tolkienie i Oscarze Wildzie). W artykule dowiecie się kilku ciekawych rzeczach o samej książce i sposobie jej powstawania. Polecam, nie tylko zagorzałym fanom Kinga, takim jak ja. Kolejny artykuł jest kontynuacją historii Andrzeja Kaczmarczyka o UFO, teoriach spiskowych i innych trickach polityczno-społeczno-naukowych, jakie zainspirowały twórców filmów do stworzenia swoich dzieł. Jeśli chcecie się dowiedzieć, jaki związek mają ze sobą „Z Archiwum X” i ” Dallas ’63” Kinga, zerknijcie do tego artykułu. Nie można też pominąć ciekawego wywiadu z Tedem Kosmatką oraz „kosmicznego” przewodnika Marka Starosty, który z bliska przygląda się temu, co jedzą kosmonauci a nawet podaje przepis na jedną z „kosmicznych” potraw!

Sekcja opowiadań obfituje w wiele ciekawych tekstów. Między innymi „Kląkanie na zapóźniku” Krzysztofa Filipowicza, opowieść z gatunku bliżej nieokreślonego ale za to przyciągającego uwagę. Czy „Ja to nie ty” Teda Kosmatki, którego opowiadań wcześniej nie znałam, a że wcześniejszy wywiad mnie zaintrygował to i tę historię czytałam z podwójnym zainteresowaniem. No i nie mogę nie wspomnieć też o „Upiorze umarłego” Shawna Speakmana, który wyjątkowo trafnie wpisał się w mój gust czytelniczy i na pewno zapoznam się głębiej z twórczością tego pana.

Ciekawy wywiad z laureatami nagrody Zajdla oraz kontynuacja dyskusji na temat związków awangardy z fantastyką też nie powinny umknąć Waszej uwadze. Książki w tym miesiącu zapowiadają się ciekawie. Zarówno nowa seria Josepha Delaney ( ten sam, który napisał „Kroniki Wardstone”) jak i „Skrzydła Nocy” Roberta Silverberga znalazły się na mojej liście „to-read”. Na deser polecam felieton Rafała Kosika o tym, jak sen o sieci stał się rzeczywistością a także kilka recenzji filmów ( między innymi „Spider-Man.Homecoming”) oraz komiksów ( gdzie ja osobiście polecam Wam „Kaznodzieję” Gartha Ennisa i Steve’a Dillona).

Zainteresowani? To szpagatami do kiosków, bo naprawdę warto. 🙂

Z fantastycznymi pozdrowieniami,

Meg.

 

Skomentuj

