Bez kategorii

Episode #163 : ” Dead men tell no tales…” czyli coś o piątej części pirackiej sagi – „Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara”.

Pirates

Tytuł: ” Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales” / „Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara.”

Reżyseria: Joachim Ronning, Espen Sandberg

Występują: Geoffrey Rush, Johnny Depp, Javier Barden, Brenton Thwaites, Kaya Scodelario.

Premiera: 26.05.2017

Czas trwania: 129 minut.

Cześć!

Dawno nie pisałam o żadnym filmie, wiem. Nie dlatego, że nic ostatnio nie oglądałam. Po prostu doba jest za krótka by wszystko ogarnąć. Ale, ale. Nie martwcie się, w najbliższych dniach będziecie mogli też poczytać kilka filmowych recenzji. A zatem, usiądźcie wygodnie i zanurzcie się w świecie piratów!

Po raz kolejny, Disney zaprasza nas na Karaiby by przeżyć kolejną przygodę z nieokrzesanym piratem – Jackiem Sparrowem ( Johnny Depp). Tym razem, Jack musi stawić czoła okrutnemu kapitanowi Salazarowi, który nawet po śmierci nie zapomniał o swojej zemście. Gdy młody Henry Turner (Brenton Thwaites) trafia do Diabelskiego Trójkąta i dowiaduje się, że dzięki Jackowi i tajemniczej mapie może uwolnić ojca, wyrusza na jego poszukiwanie. Po drodze napotyka na kobietę-naukowca, Carinę ( Kaya Scodelario), która zostaje skazana na śmierć za uprawianie magii. Ich losy splotą się by osiągnąć wspólny cel – odnalezienie Trójzębu Posejdona i pokonaniu szalonego kapitana Salazara. Czy uda im się osiągnąć cel? Tego już musicie dowiedzieć się, idąc do kina.

Jak zwykle, dostaliśmy film napakowany efektami wizualnymi aż po same brzegi. Przepiękne scenerie, dopełnione CGI dały efekt, jaki chodziło twórcom tego dzieła. Było ono po prostu śliczne. Muzyka też nie zawiodła, gdyż nadawała tempo akcji oraz w odpowiednich momentach ją tonowała. Jeśli chodzi o grę aktorską, to bardzo podobała mi się kreacja Brentona Thwaitesa. Był bardzo naturalny w swojej roli i dobrze zgrywał się z innymi aktorami. Podobało mi się też cameo Orlando Blooma, który mimo krótkiego czasu na ekranie, zrobił to, co miał zrobić czyli wzbudzić w widzach pewnego rodzaju empatię.

I tutaj kończy się lista pochwał dla tej produkcji. Staram się być obiektywna w mojej opinii, jednak nie mogę. Film w wielu miejscach był po prostu nudny. Przez te dwie godziny z hakiem, jakie spędziłam w kinie, jakieś półtorej nie skupiałam się w ogóle na tym, co się dzieje na ekranie. Podziwiałam tylko piękne widoki i czasem moją uwagę przykuły bezsensowne dialogi. Sceny, które miały być zabawne, nie bawiły a sama postać Jacka Sparrowa była dla mnie tak płaska jak naleśnik. Nic nowego tutaj nie dało się zrobić, bo wszyscy wiedzą, jaki jest ten wiecznie pijany i nierozgarnięty pirat. I tak naprawdę, chyba nikt nie oczekiwał tutaj okazania kunsztu aktorskiego, jakim niewątpliwie dysponuje Johnny Depp. Mimo to, miałam nadzieję, że może Depp zechce coś nowego dodać do tej postaci. Lecz srogo się pomyliłam i zawiodłam. Dialogi w filmie nie miały żadnego sensu. Zarówno w tłumaczeniu, jak i w oryginale. Niby postacie o czymś rozmawiały, a tak naprawdę nie wiadomo o czym. Krótko mówiąc, nie poszłabym drugi raz na ten film nawet jakby mi ktoś zapłacił.

Podsumowując, wizualnie film to majstersztyk. Piękne efekty specjalne, muzyka idealnie dopasowana do scen, kilka „perełek” aktorskich można by tu znaleźć lecz jest ich niewiele, a cała reszta to trochę klapa. Wiem, że to film rozrywkowy ale nawet w tego typu filmach oczekuję jakiegoś poziomu, a tutaj wszystko było oparte na marce i tak naprawdę producenci nie starali się stworzyć czegoś oryginalnego a tylko powielili schemat z pozostałych części.

W mojej ocenie film otrzymuje 5/10.

A jak Wam się podobali nowi „Piraci”?

Z filmowym adieu,

Meg.

P.S A, mało nie zapomniałam. Macie tu trailer, jakbyście chcieli pooglądać najlepsze sceny z filmu 🙂

Skomentuj

