Bez kategorii

Episode #149 : „Burza.Czarci pomiot.” Margaret Atwood, czyli rzecz o współczesnej interpretacji największych dzieł Shakespeare’ a.

318134_czarci-pomiot-burza_592

Tytuł: „Burza. Czarci Pomiot.”

Autor: Margaret Atwood

Seria: „Powieść inspirowana Shakespeare’m”

Liczba stron: 325.

Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie.

„Choć na scenie wielu jest ludzi miłych, są i tacy, którzy jeżą włos na głowie” – Charles Dickens.

Felix jest reżyserem teatralnym. Uwielbia swoją pracę i poświęca się jej bezgranicznie. Pewnego dnia, zostaje bezceremonialnie usunięty ze stanowiska dyrektora artystycznego festiwalu w Makeshiweg.  To sprawia, że odcina się od świata i planuje zemstę… Nikomu nie pozwoli się tak traktować… Mija wiele lat, nim ponownie wraca do życia. Wówczas to, dostaje propozycję prowadzenia zajęć teatralnych dla więźniów. A to mogło oznaczać tylko jedno – szansę na dokonanie najbardziej wyrafinowanej zemsty, jaką mógł sobie wymyślić… Czy mu się to uda? Musicie się przekonać sami, sięgając po tę niezwykłą powieść.

Gdy pierwszy raz usłyszałam o „projekcie Szakespeare”, byłam nieco sceptycznie nastawiona ( jak do większości nowych rzeczy). I nie wierzyłam, że można przekształcić tak znamienite sztuki, jakie pisywał ten brytyjski wirtuoz pióra, w powieści, które nie dość, że są świetnie napisane to jeszcze oddają całkowicie klimat owych sztuk. Jestem bardzo mile zaskoczona powieścią Margaret Atwood, gdyż był to mój pierwszy kontakt z tą autorką i mam nadzieję, że nie będzie on ostatni. „Burza” jest jedną z mniej znanych sztuk Shakespeare’a i mam nadzieję, że dzięki temu projektowi, trafi ona do większej liczby czytelników. Jako pasjonatka twórczości tego brytyjskiego dramaturga, sprawiło mi wyjątkową przyjemność czytanie tej interpretacji. Postaci, które wykreowała Margaret Atwood były naprawdę świetne, a duch dramatu wisiał w każdym kolejnym rozdziale.

Moim zdaniem, powieść „Burza” jest godna polecenia nie tylko fanom Shakespeare’a ale i wszystkim tym, którzy lubią zanurzyć się w dobrej lekturze z zaskakującym zakończeniem. Jestem przekonana, że każdy znajdzie w tej powieści coś dla siebie.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Dolnośląskiemu.

 

Z czytelniczym ave,

 

Meg.

Skomentuj

