Bez kategorii

Episode #148 : „Nowa Fantastyka nr. 04/2017 – czyli garść fantastycznych newsów”

nf_04_okładka

Tytuł : „Nowa Fantastyka”

Format: Miesięcznik

Wydawca: Prószyński i S-ka.

Liczba stron: 84

Numer 04/2017- 23.03.2017

Nowy miesiąc, więc czas na świeżutki numer „Nowej Fantastyki”, w którym to znajdziecie bardzo fajny artykuł o Wikingach i o tym, jak się „rozbuchali” nie tylko w książkach ale przede wszystkim w filmach i serialach, jakie powstały w ostatnim czasie. Zainteresowanie tymi wojownikami z Północy od kilku lat podsycane jest serialem „Wikingowie”, którego popularność wciąż wzrasta. Podobały mi się również bardzo ciekawe artykuły na temat pochodzenia mitycznych stworzeń ( niektóre fakty mnie zaskoczyły w bardzo pozytywny sposób, mimo że w temacie jestem obeznana) oraz tekst Rafała Kosika o zespole Aspargera i ludziach przyszłości. Może to kwestia mojego wykształcenia, ale tematy związane z dysfunkcjami są mi dziwnie bliskie. W tym numerze nie zabrakło też obszernego komentarza odnośnie nadchodzącej premiery „Amerykańskich Bogów”. Joanna Wołyńska nakreśla nam sylwetki głównych bohaterów a także, kto jest kim w tej niezwykłej opowieści, która podbiła serca Amerykanów oraz czytelników na całym świecie. Jak na ironię napisana została przez Brytyjczyka. Przypadek? Nie sądzę.

W tym numerze pojawił się też bardzo „on point” tekst Marcina Zwierzchowskiego na temat niezbyt udanej adaptacji „Batman vs. Superman”. Koniecznie musicie też zerknąć do działu komiksowego w tym numerze, gdyż dzieje się tu naprawdę sporo.

Jeśli chodzi o opowiadania, to moją uwagę przykuły „Chłopiec i Wiedźma” Artura Laisena oraz „Śmierć Bestii” Marcina Mleczaka. Miło czyta się opowieści, które nie trącają zbytnio powtarzalnością. A te miały w sobie wszystko to, czego mogłabym oczekiwać od wciągającej opowieści. Nie chcę Wam zdradzać zbyt wielu szczegółów by nie zepsuć Wam radości czytania. Sami musicie osądzić, czy faktycznie warto sięgnąć właśnie po te dwa opowiadania, czy też nie. Moim zdaniem, nie zmarnujecie czasu.

W zagranicznej sekcji, moją uwagę przykuła Ursula LeGuin. Jest to jedna z moich ukochanych autorek fantasy. I tutaj, moje oczekiwania zostały spełnione w każdym calu.

Ogólnie ten numer „Nowej Fantastyki” miło mnie zaskoczył. Dowiedziałam się kilku nowych rzeczy i z przyjemnością sięgnę po kolejny numer.

Was również zachęcam do zaglądania na stronę Nowej Fantastyki : http://www.fantastyka.pl  gdzie znajdziecie najświeższe informacje z magicznego świata.

Z czytelniczym salut,

Megan.

Skomentuj

