Bez kategorii

Episode #113 : „Jestem tu i teraz” czyli o mindfulness według Meg. :)

jestem-tu-i-teraz

Tytuł: Jestem tu i teraz. The Mindfulness Project.

Autor: Alexandra Frey, Autumn Totton.

Wydawnictwo: Muza

Liczba stron: 191.

Kiedyś słyszałam o czymś takim, jak projekt uważności, czyli mindfulness, ale nigdy nie przypuszczałam, że kiedykolwiek zainteresuję się tym tematem głębiej i postanowię zrobić z tej wiedzy użytek. Dzięki książce, którą otrzymałam od wydawnictwa Muza, miałam okazję sprawidzić, czy mindfulness faktycznie działa i o co w tym tak naprawdę chodzi.

Ale zacznijmy od początku. Co to jest mindfulness? Według autorek książki, każdy ma swoją własną definicję tego słowa i każdy inaczej rozumie jego działanie. Ogólnie jest to trening uważności. Idea jest bardzo prosta: chodzi o to, by zwracać większą uwagę na to, co dzieje się tu i teraz. Np. jakie odczucia mamy w danym momencie, o czym myślimy, jakie towarzyszą nam emocje. To daje siłę, by wyzbyć się okropnego nawyku myślenia o przyszłości czy przeszłości, co może generować niepotrzebny stres w codziennym życiu. A przecież chodzi o to, by mieć go jak najmniej.

Książka „Jestem tu i teraz” zawiera w sobie mnóstwo ciekawych ćwiczeń. Jedne z nich są zabawne, inne mogą irytować a jeszcze inne po prostu nudzić, ale nie zmienia to faktu, że poprzez wykonywanie ich, możemy na chwilę się wyłączyć i skupić na tym, co jest teraz. Nie myśleć o tym, że jutro idziemy do pracy czy mamy jakiś projekt, który na nas czeka. Po prostu dajemy się ponieść chwili, co jest bardzo potrzebne, zwłaszcza osobą, które żyją pod ciągłą presją. Na pewno ta książka będzie pewnego rodzaju drogowskazem właśnie dla tych, którzy chcą się skupić na byciu teraz. A nie „kiedyś” czy ” jutro”. Jest to dość ciekawy projekt, ale też trzeba mieć otwarty umysł by w pełni skorzystać z jego dobroczynnego wpływu. Dla mnie osobiście było to dość ciekawe doznanie i co jakiś czas pewnie  będę wracać do tej książki, by skupić się na sobie w danym momencie.

 

 

 

Skomentuj

