Bez kategorii · Książka

Episode #91: „Epicki finał niezwykłej historii rodem z Irlandii.”

 

zbuntowany-ksiaze-celine-kiernan-ksiAZka_midi_154376_0002

Tytuł : Zbuntowany Książę

Seria: Zatruty Tron

Autor: Celine Kiernan

Liczba stron: 421

Po długo wyczekiwanym spotkaniu Raziego z Alberonem okazuje się, że lata wojen i rozłąki odcisnęły na braciach mocne piętno. Alberon nie wierzy w dyplomację i zdecydowany jest bronić królestwa siłą. Z dumą prezentuje wszystkim swą tajną broń – Krwawą Maszynę skonstruowaną przed laty przez Lorcana Moorehawke. Razi obawia się jednak, że Maszyna zniszczy wszystko, co w czasie swego panowania zdołał osiągnąć ich ojciec.

Pomimo kontrowersyjnych sojuszy Alberona, Wynter coraz częściej staje po jego stronie. Kiedy jednak ostatnimi, wyczekiwanymi w obozie sprzymierzeńcami okazują się Wilkołaki, jej lojalność wobec następcy tronu zostaje wystawiona na ciężką próbę. Czy zdoła stanąć u boku brata, gdy ten negocjuje z ludźmi, którzy zrujnowali życie Christophera? Kto przetrwa decydujące stracie?

Pierwszy raz czytam serię od końca… I to z mojego gapiostwa, bo nie sprawdziłam, czy są wcześniejsze tomy tej historii. Jednak nie zmienia to faktu, że jestem oczarowana przez świat, jaki wykreowała  Celine Kiernan. Wyraziste postaci, których nie sposób nie polubić, piękne opisy przyrody oraz bardzo sprawnie poprowadzona fabuła, sprawiały, że nie mogłam odłożyć tej książki ani na chwilę. Trochę żałuję, że zaczęłam od końca, bo nie miałam okazji bliżej poznać tego świata, jednak to, co zdążyłam poznać sprawiło, że chcę więcej.

Na pewno sięgnę po poprzednie tomy, gdyż nie lubię zostawiać niedokończonych serii. To, co mi się bardzo spodobało w tej historii, to zastosowany język Merronów, który jest bardzo podobny do współczesnego irlandzkiego. Autorka też sięgnęła do folkloru swoich rodzimych stron. Był to niezwykle trafny wybór i dodał uroku całej opowieści. Podsumowując, polecam serdecznie tę książkę. Jest ona idealna na długi, letni wieczór.

 

A za książkę, dziękuję Wydawnictwu Dolnośląskiemu.

Skomentuj

