Bez kategorii

Episode #57: „Dzień dobry, czas umierać!” czyli słów kilka o przezabawnej powieści Ricka Riordana „Magnus Chase i bogowie Asgardu”.

A1TjJ0ZJguL

Autor: Rick Riordan

Tytuł: Magnus Chase i Bogowie Asgardu.

Wydawnictwo: Galeria Książki.

Magnus Chase nie jest zwyczajnym chłopcem. Już od dziecka, życie go nie rozpieszczało. Odkąd matka, przed dwoma laty, kazała mu uciekać, żyje samotnie na ulicach Bostonu. Przetrwał tylko dzięki swojemu sprytowi i nieprzeciętnej inteligencji, unikając kuratorów i policji. Jednak pewnego dnia, Magnus dowiaduje się, że jeszcze ktoś próbuje go odnaleźć… Wuj Randolph, przed którym mama zawsze go ostrzegła. Kiedy próbuje go przechytrzyć, wpada wprost w jego ręce. Wuj opowiada mu niestworzone historie o nordyckich bogach i dziedzictwie Magnusa, które musi odnaleźć…- zaginionej od tysiąca lat broni.

Z dnia na dzień, Magnus odkrywa, że to, co mówił jego wuj to prawda i z zakamarków pamięci wracają do niego wspomnienia o bogach Asgardu, wilkach i Ragnaroku- dniu sądu. Lecz chłopak nie ma czasu się nad tym zastanawiać, bo świat zostaje zaatakowany przez ogniste olbrzymy i Magnus musi wybrać między własnym bezpieczeństwem a życiem wielu niewinnych ludzi. Co wybierze?  I czy będzie to dla niego dobra decyzja? Tego jużbędziecie musieli dowiedzieć się, sięgając po najnowszą powieść Ricka Riordana zatytułowaną ” Magnus Chase i Bogowie Asgardu: Miecz Lata”.

Jest to niezwykle zabawna, trzymająca w napięciu i pełna niezwykłych, mitycznym zdarzeń powieść, która od pierwszej do ostatniej strony zapewnia naprawdę doskonałą zabawę. Fani twórczości Ricka Riordana na pewno nie zawiodą się na tej książce, choć w porównaniu do „Percy Jacksona” jest ona nieco bardziej przewrotna i mroczna w niektórych momentach. Choć trudno mi oceniać, bo „Percy’ego” czytałam bardzo dawno temu i tylko dwie części. Pamiętam jedynie, że obie książki były zabawne i pełne akcji. Dlatego też zdecydowałam się sięgnąć po Magnusa, choć szczerze powiedziawszy, nie byłam do końca przekonana, czy mi się spodoba.

Moje obawy były niesłuszne, bo książka bardzo mi się spodobała i bardzo serdecznie polecam jej przeczytanie. Na pewno nie będziecie się nudzić, śledząc przygody młodego Magnusa i przy okazji dowiecie się trochę na temat nordyckiej mitologii. To było głównym powodem, dla którego zdecydowałam się w ogóle sięgnąć po tę książkę. Uwielbiam nordycki folklor i mitologię, dlatego czytanie tej młodzieżowej lektury sprawiło mi bardzo dużo przyjemności. Polecam i tym młodszym czytelnikom i tym starszym. Jestem przekonana, że się nie zawiedziecie.

 

Pozdrawiam czytelniczo,

Meg.

 

Skomentuj

