Bez kategorii

Episode #47: Miłość w idealnym świecie prosto z rajskiej wyspy, czyli jak klon pokochał człowieka w powieści „Beta” Rachel Cohn

51ZvWM-9k0L._SY344_BO1,204,203,200_

Tytuł : „Beta”

Autor: Rachel Cohn

Wydawnictwo: Czarna Owca

Liczba stron: 316.

Szesnastoletnia Elizja jest klonem, stworzonym by służyć najbogatszym mieszkańcom rajskiej wyspy Dominium. Wmówiono jej, że nie posiada żadnych emocji ani nawet duszy. Kiedy na jej drodze pojawia się młody, czarujący chłopak, Tahir, niespodziewanie coś zaczyna się dziać w jej umyśle, czego ona nie do końca rozumie. Jednak gdy inni dowiadują się o tym, że potrafi kochać, rozdzielają ją z jej ukochanym, co sprawia, że Elizja zaczyna walczyć o siebie i swoje uczucie.

Gdy zaczęłam czytać tę książkę, pierwszym moim skojarzeniem, jakie wpadło mi do głowy był film „Wyspa” Michaela Baya z Ewanem McGregorem i Scarlett Johansson. Tyle, że w filmie bogaci ludzie używali klonów do wymieniania organów lub jako surogatki, a potem się ich pozbywali. Tutaj klony służą ludziom. Trochę jak roboty, bez uczuć i bez woli.

Nie mogłam się też nie oprzeć wrażeniu, że kolejnym filmem, jaki zainspirował autorkę był fim „A.I.: Sztuczna Inteligencja”. Motyw kochającego klona, który odkrywa swoje uczucia… Brzmi znajomo.

Jednak historia sama w sobie była porywająca, czasem okrutna, ale trzymała mnie w napięciu do ostatniej strony. Muszę przyznać, że zakończenie szczególnie mnie nie zaskoczyło. Co więcej, gdzieś w połowie książki wiedziałam, jak się skończy, co trochę mnie  zaskoczyło, gdyż miałam nadzieję na coś bardziej spektakularnego.

Sam pomysł jest niezwykle ciekawy i dobrze zrealizowany, dlatego mogę z czystym sumieniem polecić tę książkę wszystkim tym,którzy lubią literaturę science-fiction a nawet dystopijną, gdyż czytając „Betę” odnalazłam też wiele elementów tego gatunku. Znajdziecie tu nie tylko piękne opisy rajskiej wyspy ale też wiele ciekawych postaci, które pokochacie i z którymi będziecie chcieli kontynuować podróż. Jestem bardzo ciekawa jak dalej rozwinie się ta historia i z niecierpliwością czekam na drugą część, która ma się ukazać już w przyszłym roku!

Zaczytanego czwartku!

 

Pozdrawiam,

 

Meg.

Skomentuj

