Adaptacja · Film · Książka

Episode 39: #SeriaThon cz.2 : Seria, którą polecił Ci twój znajomy.

Hellou! 🙂

Witajcie, witajcie! Mamy poniedziałek. Dla niektórych dzień pracy, a dla niektórych ( jak na przykład dla mnie) dzień odpoczynku po ciężkim weekendzie. ( Uwierzcie, był on baardzo ciężki, ale jakże wspaniały! ❤ )

Dzisiejszy wpis poświęcę kolejnej części mojego #SeriaThonu, o którym możecie poczytać w poprzednich wpisać. A czego możecie się spodziewać?

Ano, zamierzam Wam opowiedzieć o serii, którą polecił mi mój znajomy. Będzie to trochę przewrotne, gdyż nie do końca zostałam przekonana do tej serii przez kogoś, kogo znam osobiście. Bardziej była to sugestia by przeczytać. A ja poszłam za nią i tak oto teraz opowiem Wam o serii ” Zmierzch” Stephanie Meyer. Dziwny wybór, jak na mój gust, ale o większości serii już pisałam wcześniej a o tej jeszcze nie, dlatego, Panie i Panowie zapraszam na krótką recenzję „Zmierzchu”.

Jest to historia o zakazanej miłości wampira, Edwarda Cullena i zwyczajnej dziewczyny Belli Swan. Pewnego dnia Bella przeprowadza się do wiecznie zasnutego chmurami miasteczka Forks, gdzie mieszka wraz z ojcem, który nie za bardzo wie, jak się zajmować nastolatką ale się stara. Gdy Bella idzie do szkoły, poznaje tam grupkę przyjaciół a także tajemniczego Edwarda Cullena, który zachowywał się dość dziwnie w jej obecności. W dość krótkim czasie, dziewczyna zdaje sobie sprawę, że się w nim zakochała i za wszelką cenę stara się odkryć tajemnicę, jaką skrywa jego rodzina. Gdy dowiaduje się prawdy, że jej ukochany jest wampirem, jest jeszcze bardziej nim zafascynowana. Mimo wielu prób odtrącenia jej od siebie, Edward nie potrafi się pozbyć tego, co czuje do Belli i ryzykuje nawet własne życie by tylko z nią być. Choć doskonale zdaje sobie sprawę z konsekwencji swoich działań, postanawia zaryzykować i zakłada rodzinę z panną Swan. A co się dzieję w międzyczasie jak i tego, co spotyka dalej zakazanych kochanków, musicie się dowiedzieć sięgając po tę sagę. Ma ona 4 części: Zmierzch, Księżyc w Nowiu, Zaćmienie oraz Przedświt. Każda z nich, opowiada inną część tej historii.

Mówiąc otwarcie, nie jestem wielką fanką „Zmierzchu”. Jakoś nie porwała mnie ta historia, aczkolwiek przeczytałam wszystkie części. I muszę przyznać, że moją ulubioną jest ” Zaćmienie”. Dlaczego? Bo dużo w niej indiańskiej mitologii na temat wilkołaków. I jakoś ten wątek w tej książce mi się najbardziej podobał. Jestem w stanie zrozumieć fenomen tej historii, bo jest to zakazana miłość. Miłość, która jest w stanie pokonać wszystkie przeciwności losu. Jednak literacko, ta seria nie jest dziełem sztuki. Można przeczytać, by się przekonać, czy nam przypadnie do gustu czy też nie. Dobra rozrywka, jeśli ktoś ma wolny wieczór i ma ochotę poczytać coś lekkiego.

Oczywiście, jak większość współczesnych bestsellerów, tak i ten został zekranizowany. Poniżej możecie obejrzeć zwiastuny wszystkich pięciu filmów. W głównych bohaterów wcielili się Kristen Stewart oraz Robert Pattinson.

https://www.youtube.com/watch?v=uxjNDE2fMjI część 1.

https://www.youtube.com/watch?v=q58iQSHhZGg część 2.

https://www.youtube.com/watch?v=S2HIda5wSVU część 3.

https://www.youtube.com/watch?v=PQNLfo-SOR4 cz4. cz.1

https://www.youtube.com/watch?v=bUXjqQ4GKRg i cz4 pt. 2

No i to by było na dzisiaj tyle. A jaka jest Wasza opinia na temat sagi „Zmierzch”? Zachęcam do komentowania pod postem.

Pozdrawiam poniedziałkowo,

Meg.

Skomentuj

