Książki

Episode 20 : ” A gdyby tak zacząć żyć od teraz a nie „kiedyś”?” – E.E Schmitt „Oskar i Pani Róża”.

oskar-i-pani-roza-b-iext4295277

Autor: Eric- Emmanuel Schmitt

Tytuł: Oskar i pani Róża.

Wydawnictwo: Znak

Witajcie! Dziś postanowiłam trochę zmienić klimat i opowiedzieć Wam o książce z zupełnie innego gatunku, niż można by się po mnie spodziewać. A mianowicie chodzi o „Oskara i Panią Różę”. Jest to historia, którą traktuję bardzo osobiście, dlatego moja opinia jest całkowicie subiektywna.

Oskar jest dziesięcioletnim chłopcem, który jest nieuleczalnie chory. Nie wierzy ani w zapewnienia lekarzy, że będzie dobrze ani w to, co mówią jego rodzice. Umiera, choć do końca nie rozumie, dlaczego właśnie jego to spotyka. Gdy wszyscy tracą wszelką nadzieję, pojawia się pani Róża, która wymyśla niezwykły sposób, by chłopiec poznał, czym tak naprawdę jest życie i jak bardzo trzeba je cenić, póki się je ma. Co to za sposób? Zapraszam do lektury, jeśli chcecie się dowiedzieć.

Eric Emmanuel Schmitt to autor, który sprawia że zaczynamy zastanawiać się nad własnym życiem i w swój niezwykle subtelny sposób pokazuje jak radzić sobie z odejściem osób, które najbardziej kochamy. Książeczka jest krótką nowelą, ale pozostaje w pamięci na wiele, wiele lat. Po raz pierwszy przeczytałam ją, będąc jeszcze nastolatką. Wtedy nie myślałam o przekazie, ale to opowiadanie dało mi dużo do myślenia. Gdy po raz kolejny zagłębiłam się w świat Oskara, uderzyła mnie sama historia. Umierający chłopiec, udający że przeżywa swoje życie w sposób, jaki według niego byłby najodpowiedniejszy i dobry… Cieszący się każdą cenną minutą, jaka mu pozostała. I to jest myślę bardzo ważne przesłanie tego opowiadania. Nauczmy się czerpać radość z drobnostek, jakie przynosi nam życie, a przekonamy się, co tak naprawdę się liczy.

Poruszająca, niezwykła opowieść, do której wraca się wielokrotnie. Mimo, że temat w niej poruszony jest ciężki, to serdecznie polecam. Warto jest poświęcić tą godzinę by poznać Oskara i jego niezwykły, dziecięcy świat, który do złudzenia przypomina nasz, dorosłych. I jednocześnie sprawia, że zaczynamy marzyć wraz z nim.

Mam nadzieję, że zachęciłam Was do przeczytania tej pozycji.

Zaczytanego tygodnia!

Meg.

Skomentuj

