Czytanie/Twórczość/Konkursy

Episode 14 : Bookathon 2015 czyli Mała Megi wersus książki

1897700_10152932794299327_8419631676911139838_n    Bookathon to maraton czytelniczy, organizowany przez trzy urocze panie z niżej zamieszczonych stron:

http://EwelinaMierzwinska.pl/
http://BookReviews.pl/
http://WielkiBuk.com/

Cała zabawa polega na wypełnianiu challengów, które zamieszczam poniżej. A w niedziele odbędzie się dzień podsumowań. Wszelkie szczegóły akcji znajdziecie na powyższych stronach internetowych.

Co prawda mija już czwarty dzień challengu, a ja z pisaniem nie jestem na bieżąco, bo pochłania mnie praca, więc dzisiaj machnę za taki pakiecik za 3 ostatnie dni. A co ;). Jak szaleć, to szaleć.

A oto mój challengowy stosik 🙂 :
1.Dokończ książkę, której nie skończyłaś – „End of Days” Susan Ee

Pomimo, że czekałam na tą książkę jak wyschnięta studnia na opad deszczu, to nie miałam czasu się za nią zabrać. Nie będę pisała tutaj obszernej recenzji. Poświęcę jej osobną notkę. Jedyne, co mogę powiedzieć to, że nadal czuję niedosyt po tej lekturze. I mam ochotę napisać dalszy ciąg! ( Tak, moja mania pisania nie zna granic… 😛 Choć po częstotliwości moich notek można by polemizować…) Ale o tym , w następnym wejściu.


2. Przeczytaj książkę, która czeka na Ciebie już kilka lat – „Biblioteka” Umberto Eco.

Można powiedzieć, że to jest bardziej opowiadanie niż książka opowiadająca o magii miejsca, w którym są książki z dużą dawką humoru. Lektura ma zaledwie 50 stron ale jest bardzo fajną odskocznią od tradycyjnych książek.

3. Przeczytaj książkę z gatunku, po który najrzadziej sięgasz – „Sztuka Wojny” Sun Tzu, Sun Pin.

Psycholodzy biznesu, ekonomiści i osoby, które kiedykolwiek miały do czynienia z tymi branżami doskonale znają te dwa starożytne podania, w których opisane są strategie walki oraz sposoby na wygranie różnych bitew poprzez kalkulacje swoich sił oraz zapasów. Opatrzone są one komentarzami współczesnych specjalistów od psychologii biznesu oraz ekonomistów. Szczerze powiedziawszy, po przeczytaniu tej pozycji, zaczęłam trochę inaczej planować swój czas i zmieniłam nieco podejście do pracy i osób, z którymi współpracuję. Od dawna interesuję się psychologią biznesu oraz strategiami marketingowymi, dlatego osobiście ta książka a właściwie poradnik były dla mnie fascynującą lekturą.


4. Książka, którą wybrała dla Ciebie inna osoba – „Gwiazd Naszych Wina” John Green

Wiele razy słyszałam o tej książce i nawet pokusiłam się o obejrzenie jej adaptacji, która bardzo mi się spodobała i nie ukrywam, wzruszyłam się. Tak samo przy czytaniu tej pozycji. Wielokrotnie śmiałam się i płakałam na zmianę. Choć moja domeną są raczej książki z zakresu szeroko pojętej fantastyki, to zdarza mi się czasem sięgać też i po bardziej „poważne” książki lub właśnie takie z gatunku Young Adult.


5. Przeczytaj książkę i obejrzyj jej filmową adaptację – ” Więzień Labiryntu” James Dashner

Książka, która porwała mnie od pierwszej strony i nie chciał puścić do ostatniej. Pełna zwrotów akcji, suspensów, niezwykłego slangu i dobrego sarkazmu. Czyli przepis na bestseller z dystopią w tle. Szerzej o tej książce i o adaptacji napiszę w kolejnych wejściach. Ale jedno mogę powiedzieć- i film i książka bardzo dobre i warte uwagi, nawet jeśli ten gatunek nie jest Waszym ulubionym.


6. Bestseller, którego jeszcze nie przeczytałaś – „Nigdziebądź” Neil Gaiman.

No i został mi „Nigdziebądż” autora, który uznawany jest za mistrza swojego gatunku. I pod tym stwierdzeniem podpisuję się obiema rękami.  Jest to jeden z tych pisarzy, do którego lubię wracać. Czytałam wiele jego książek, lecz nie miałam okazji jeszcze sięgnąć po tą, choć mam ją już od kilku lat. W sumie to powinnam dać tą pozycję pod inny challenge, ale tutaj też pasuje. A rozpiszę się o niej szerzej, jak tylko uda mi się ze wszystkim uporać.

Podsumowując, działo się ostatnio.

Wypatrujcie nowości na blogu i niech moc będzie z Wami!

Z czwartkowymi pozdrowieniami,

Meg.

Skomentuj

