Książki

Episode 8: „Angelfall” czyli opowieść o końcu świata z aniołami w tle.

6a013487de8961970c01bb08184ce2970d-250wi 02-580

Tytuł: „Angelfall: Penryn i Opowieść o końcu świata”, ” Angelfall: Penryn i Świat Po”. / (Angelfall, World After)

Autor:  Susan Ee.

Wydawnictwo: Filia/Skyscape.

„Aniele, stróżu mój… szeptaliśmy przez setki lat. Myliliśmy się. Teraz to właśnie ONE okazały się naszym największym koszmarem.

Pewnego dnia, wybrałam się do jednej bardzo znanej sieci księgarń w celu zakupienia, jak to nazwałam, „jakiejś ciekawej książki”. Przeglądając półki z setkami tytułów i zachęcających okładek, natknęłam się na jeden, który wydał mi się interesujący. Obejrzałam książkę i odłożyłam ją z powrotem na półkę. Kilka dni później weszłam do kolejnej znanej księgarni, gdzie bardzo miły pan podszedł do mnie i zapytał, czy w czymś nie pomóc. Na co odpowiedziałam, ze szukam czegoś ciekawego do poczytania. Pan uśmiechnął się szeroko i wręczył mi tę samą książkę, którą ja poprzedniego dnia odłożyłam na półkę i stwierdził: ” Nie pożałuje pani”. Pomyślałam wtedy, „zobaczymy”.

Gdy tylko wyszłam z rzeczonej księgarni i wsiadłam do autobusu, zaczęłam czytać. I nim się obejrzałam,  byłam prawie w połowie książki, a nie minęła nawet godzina od momentu, w którym ją zakupiłam. Historia opowiadana jest przez główną bohaterkę, Penryn Young, która w bardzo obrazowy i dokładny sposób opisywała wszystko to, co działo się wokół niej. Czytając te opisy, miałam wrażenie, że znajduję się razem z nią w Krzemowej Dolinie i walczę o przetrwanie. Świat, w którym żyje Penryn jest inny od tego, który znamy. Opustoszałe ulice, pełne roztrzaskanych telefonów komórkowych i otwartych na oścież samochodów, których nikt nie rusza. Spalone miasto, niegdyś wspaniale prosperujące, teraz przypominające ruinę. Ludzie, chowający się w najmniejszych dziurach w obawie przed atakiem… Atakiem? Ale kogo? A no właśnie… Atakiem Aniołów. Pewnego dnia, trzy miesiące przed wydarzeniami, o których opowiada nam Penryn, ludzie zestrzelili dowódcę aniołów, Gabriela. I od tamtego momentu, na świece nastała apokalipsa. A teraz? Teraz każdy walczy o przetrwanie. Penryn i jej rodzina również. Chroniąc się przed gangami, plądrującymi miasto, dziewczyna jest świadkiem dość osobliwej sceny. Czwórka wspaniałych, skrzydlatych mężczyzn, walczących ze sobą zażarcie. Nagle jednego z nich pozbawiają skrzydeł. I wtedy to Penryn popełnia błąd. Próbuje mu pomóc, nie myśląc o konsekwencjach, które później okazały się dla niej najgorszym koszmarem. Jej młodsza, niepełnosprawna siostrzyczka zostaje porwana, a ona została sama z rannym Aniołem, którego powinna była od razu sprzedać na części… Lecz wtedy odnalezienie jej siostry spadałoby do zera. Penryn decyduje się pomóc Aniołowi, który na początku nie okazuje zbyt wielkiego entuzjazmu. Jednak wie, że bez jej pomocy, nie uda mu się odzyskać dawnej mocy.

Intensywna, pełna zaskakujących zwrotów akcji i intryg historia młodej dziewczyny, walczącej o przetrwanie w czasie apokalipsy. Pełna zabawnych dialogów i ciekawych bohaterów, którzy muszą podejmować bardzo ciężkie decyzję w imię wyższego dobra.

Muszę przyznać, że czytając pierwszy tom, nie mogłam się oderwać. A zakończenie sprawiło, że szczęka upadła mi na podłogę. Dawno nie czytałam tak dobrze napisanego thrillera w post-apokaliptycznym klimacie.

W drugim tomie, zatytułowanym ” Świat Po„, znów spotykamy Penryn, tym razem w zupełnie innych okolicznościach. Po wydarzeniach z pierwszego tomu, dziewczyna trafia ponownie pod opiekę Ruchu Oporu, gdzie wcześniej wraz ze swoim anielskim towarzyszem, Raffem, spędziła kilka tygodni. Tym razem członkowie zebrali się w starej, opuszczonej szkole. Po ataku na gniazdo aniołów, wszyscy obawiają się ich odwetu. Aniołowie wiedzą, że z ludźmi nie warto zadzierać i że potrafią odeprzeć atak. Penryn jednak ma teraz o wiele większe zmartwienia. Musi zapanować nad siostrą, która pod wpływem dziwnych eksperymentów Aniołów stała się… Potworem. Po jej spektakularnej ucieczce z obozu, dziewczyna postanawia ją odnaleźć a co za tym idzie, znowu będzie musiała stawić czoło tym, którzy tak bardzo skrzywdzili jej małą siostrzyczkę. Ta część, tak samo jak i poprzednia przepełniona jest nieoczekiwanymi zwrotami akcji, choć nie ma już tak wielu dowcipnych dialogów, jak w pierwszej części, pod koniec emocje sięgają zenitu. Plan Aniołów zostaje ujawniony, a Penryn zdaje się być w samym środku politycznych rozgrywek między najwyższymi z nich. Spotyka Raffego, który był święcie przekonany, że dziewczyna umarła i razem starają się powstrzymać Uriela ( jednego z przeciwników Raffego) przed realizacją jego podstępnego planu. Lecz znów, Susan pozostawiła pewnego rodzaju niedopowiedzenie na końcu drugiego tomu, co sprawiło, że teraz z niecierpliwością czekam na trzecią część, która ma być dostępna już za 10 dni!

Z czystym sercem mogę polecić obie książki. Na pewno każdy znajdzie w nich coś dla siebie.

Megan.

Skomentuj

